Jyväskylä

Helsinki

Miksi kampaaja utelee?

24.10.2018
Emmi

Milloin olet viimeksi värjännyt hiuksesi? Värjäsitkö ne itse vai kampaamossa? Muistatko, oliko kyseessä kesto- vai kevytväri? Oletko vaalentanut hiuksiasi viimeisen kahden vuoden aikana? Millaisia muotoilutuotteita olet tottunut käyttämään? Föönaatko hiuksesi vai kuivuvatko ne itsestään? Käytätkö muotoilurautaa? Pidätkö hiuksiasi usein kiinni? Vaihteletko jakauksen paikkaa? Kuinka usein peset hiuksesi? Kuinka usein käyt kampaajalla?

Siinä vain muutama esimerkki niistä lukuisista kysymyksistä, joita kampaajat tenttaavat asiakkailtaan. Ei mikään ihme, että yleisen mielikuvan mukaan olemme erityisen uteliasta sakkia. Jotkut saattavat kokea kysymystulvan tunkeilevana ja ahdistavana. Mitä jos joutuu myöntämään, että kylppäristä löytyy muutaman euron ruokakauppa-shampoo ja että keittiön Fiskarsit järsivät otsahiuksia kotikonstein lyhyemmiksi joka kolmas lauantai? Mitä jos omat noloilta tuntuvat vastaukset vastaanotetaan dramaattisella silmien pyörittelyllä ja syytöksillä? Mitä jos päätyy takahuoneen naurunaiheeksi viikkokausiksi eteenpäin?

Vedetäänpä tässä välissä vähän henkeä. Me emme ole pahantahtoista porukkaa, vaikka hieman uteliaita saatammekin olla. Kysymyksiimme on hyvä syy; haluamme saada aikaiseksi mahdollisimman hyvän lopputuloksen. Tulevaisuutta on hankala suunnitella, jos ei tiedä menneisyydestä mitään. Esimerkiksi pitkiin hiuksiin on kertynyt useamman vuoden edestä historiaa, joka voi aiheuttaa ikäviä yllätyksiä värikäsittelyn yhteydessä. Joistakin halvemmista pesu- ja muotoilutuotteista saattaa muodostua kertymiä hiuksen pintaan vaikeuttaen niiden muotoilua. Jos koet tarpeelliseksi leikata omia hiuksiasi kotona, niin silloin alkuperäisessä mallissa on ehkä ollut jotain pielessä.

Haluamme kysymyksillämme varmistaa, että meillä on kaikki tarpeellinen tieto voidaksemme tehdä yksityiskohtaisen suunnitelman ja siten toteuttaa työmme kunnolla alusta loppuun. Siksi saatamme jopa antaa tähän tehtävään suunnitellun kysymyslomakkeen asiakkaan täytettäväksi. Kampaajan kysymyksiin kannattaa vastata rehellisesti, sillä totuuden kaunistelija joutuu lopulta kohtaamaan todellisuuden peilistä. Me emme halua kiusata tai piinata asiakkaitamme, emmekä pyri luomaan tenttauksen ilmapiiriä palvelutapahtumaan. Kysymystemme takana onkin vilpitön halu auttaa jokaista saamaan enemmän iloa irti hiuksistaan. Kampaajan tuolissa kannattaa siis olla rehellinen, mikäli haluaa itselleen hyvää :)

Tunnelmallisia syyspäiviä, nähdään Teoksessa!

-Emmi

Sähköpostiosoite on pakollinen tieto, mutta sitä ei näytetä julkisesti.

Ei kommentteja.